Under Construction

Fiets kopen
Online een fiets verkopen heeft voor- en nadelen. Als u precies weet wat u wilt en u bent bekend met het model dat u heeft uitgezocht is het heel fijn dat deze bij u aan de deur wordt bezorgd. Maar weet u niet precies wat u wilt dan kan de gekozen fiets in de praktijk misschien tegenvallen. De fiets zal in de meeste gevallen in een doos zitten en gedeeltelijk uit elkaar gehaald. Deze zal u zelf dus weer moeten (laten) monteren, en dat is soms ingewikkelder dan het lijkt! 😉

Wij raden bij het kopen van een fiets altijd aan om eerst een proefrit te maken op het gewenste model voordat u tot de aankoop over gaat. Het oog wil natuurlijk ook wat maar uiteindelijk gaat het er bij een belangrijk product als een fiets het meeste om gebruiksgemak en comfort.

Retourneren
Bedenktijd/Retour
Het kan voorkomen dat u de bestelde fiets toch retour wilt sturen. Wellicht omdat de fiets toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. De fiets kan bijvoorbeeld zwaarder zijn dan u verwachtte of een veel sportievere zit hebben dan u wilde. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Wel stellen we het op prijs als u ons daar van tevoren over op de hoogte stelt.
U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U heeft bij een koop op afstand (online aankoop) het recht om de aankoop te herroepen. Dat wil zeggen dat u binnen de bedenktijd van 14 dagen nadat u uw nieuwe fiets geleverd heeft gekregen, zonder opgaaf van reden, de bestelling mag annuleren of terugsturen. U heeft dan nog eens 14 dagen om het product terug te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. De kosten van terugzenden of terughalen (in de meeste gevallen zal dit rond de 30 euro bedragen) zijn voor uw eigen rekening. U kunt de fiets natuurlijk ook terugbrengen naar de winkel. Vanzelfsprekend komt u niet fietsend naar ons toe!
Tijdens de 14 dagen bedenktijd mag het product opengemaakt worden en gepast worden, om te beoordelen of u het product wilt houden. Het product mag NIET gebruikt worden tijdens de bedenkperiode! Omdat het in dit geval een fiets betreft hanteren we de onderstaande richtlijnen:
Voorwaarden voor retourneren:
De fiets is schoon.
De fiets is onbeschadigd.
De fiets is compleet (al het meegeleverde is aanwezig).
Alleen bij elektrische fiets: er is maximaal 5 km gereden met de fiets.
Alleen bij elektrische fiets: accu en oplader zijn aanwezig en indien redelijkerwijs mogelijk originele verpakking.
Voldoet de fiets niet aan bovenstaande voorwaarden? Dan kan er waardevermindering in rekening worden gebracht.
U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de fiets, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de fiets vast te stellen.
De fiets mag gepast worden, zadel en stuur mogen worden ingesteld en aangepast aan uw persoonlijke wensen.
De fiets mag uitgeprobeerd worden maar alleen met droog weer en op een droog en schoon wegdek.
Wanneer u de fiets NIET wil houden kunt u deze alleen retourneren als deze in nieuwstaat verkeert. Dat wil zeggen: schoon, onbeschadigd en met alle geleverd accessoires en papieren. Voldoet de fiets niet aan deze voorwaarden, dan kan er waardevermindering worden berekend. Wanneer blijkt dat de fiets over nat wegdek/vuile ondergrond gereden heeft, kan er ook waardevermindering worden berekend. Die waardevermindering zal evenredig zijn met de arbeidstijd en materialen die wij kwijt zijn aan het schoonmaken en in originele staat terugbrengen van de fiets. Wij kunnen de fiets anders namelijk niet meer als nieuw verkopen.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal u de fiets met alle geleverde toebehoren en -indien redelijkerwijze mogelijk- in de originele staat en verpakking op eigen kosten bij ons moeten (laten) bezorgen. Voordat u de fiets retourneert vragen wij u om altijd eerst contact met ons op te nemen via info@fietsenonderhoud.nl of telefonisch: 020-6622380.
Behandel de fiets met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na ontvangen van uw retour terugstorten, mits de fiets in goede orde door ons ontvangen is.

Product ruilen?
Wilt u uw product ruilen? Dat kan. U kunt hiervoor contact met ons opnemen. U draagt wel zelf de kosten voor terugzending van het product.
Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We zullen dan de bestelling nog voor u wijzigen.

Levertijd & verzendkosten
Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren. De vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten.
De verzendkosten bedragen €30,- per fiets. Woont u in (de buurt van) Amsterdam dan brengen wij uw nieuwe fiets GRATIS afgemonteerd bij u thuis.
Mocht het zo zijn dat de fiets toch niet voorradig is (de voorraad wordt niet geautomatiseerd bijgehouden) dan brengen wij u hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.
Levering verloopt via de pakketbezorger van PostNL. U krijgt van ons een Track&Trace code zodra de fiets is afgeleverd bij een PostNL Pakketpunt. Vanaf dat moment zijn wij ook afhankelijk van het transportbedrijf. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen.

Contact
Wij doen ons uiterste best voor u als klant. Daar hoort bij dat u ons eenvoudig kunt contacteren. Mocht u vragen hebben over het een of ander dan kunt u ons bereiken middels de volgende gegevens:
van Wijk Fiets en onderhoud
Tel: 020-6622380
Mail: info@fietsenonderhoud
De handelsnaam van ons bedrijf is: V.O.F. van Wijk Fiets en Onderhoud
Onze domeinnaam is fietsenonderhoud.nl
Ons vestigingsadres:
Willemsparkweg 181H
1071HA Amsterdam
KVK: 70428255
BTW: NL858314253B01

Garantie & Klachten
Garantie
Wij geven om onze fietsen en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Op grond van het Europese recht zijn wij aansprakelijk voor elk gebrek van overeenstemming dat binnen een termijn van twee jaar na de levering van de goederen aan het licht komt. U kunt aanvullende rechten hebben op grond van het Nederlandse recht.
Wanneer u een gebrek aan het product ontdekt of zou horen te ontdekken dient u binnen een redelijke termijn contact op te nemen met ons. Een redelijke termijn is in ieder geval twee maanden. Onder omstandigheden kan een termijn van langer dan twee maanden ook acceptabel zijn.
Indien u tijdig contact met ons opneemt zullen wij zorgen voor een kosteloze reparatie of voor vervanging.

Klachten
Het kan voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten meteen bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@fietsenonderhoud.nl. Wij zullen onze uiterste best doen om samen met u tot een oplossing te komen.